Bezichtigingsreis van 13 t/m 20 maart verslag 2

14 maart 2016 - Washington D.C., Verenigde Staten

De volgende dag hadden we een afspraak om 09.00 uur op de Nederlandse ambassade. Kennis maken met Kolonel Hoogstraten en Adjudant Zohlandt. Straks onze contactpersonen. Hier nog even wat informatie gekregen en onze huisraad uitgezocht. Vanwege een bezoek van de IGK konden wij op tijd de stad in om Michelle en Obama nog even te bezoeken in The White House. Maar ook om een onuitwisbare indrukking te krijgen van de helden die zij eren en herdenken bij verschillende Memorials zoals Lincon Memorial, 2e wereldoorlog herdenkingsplek en de Vietnamwall. Beelden die je wilt vastleggen omdat het zo’n indruk maakt maar niet vast te leggen zijn met een foto.  Misschien soms wat te maar waar wij als Nederlanders nog wat van kunnen leren. Zoveel helden en mensen die iets betekent hebben in Nederland maar daar zijn we te weinig trots op. Of dat laten we te weinig zien. Als afsluiting nog naar Arlington geweest. Begraafplaats voor militairen en belangrijke Amerikanen. Velden vol witte stenen bij begraafplaatsen van militairen, een herdenking voor de onbekende soldaat en presidenten die hier begraven liggen. Tijdens ons bezoek werd er een militair begraven. Eentonige tromslagen, paardenhoeven, witte kist met Amerikaanse vlag, kanonschoten. Kippevel.

Om 17.00 vlogen we met een Boeing 767 in 3½ uur naar Houston om na 1½ uur in een  EMBRAER RJ135  ( oftewel een klein vliegtuig met 1 stoel aan de linker en 2 stoelen aan de rechterkant) door te vliegen naar El Paso. Ondertussen is het 22.20 uur, 7 uur tijdverschil met Nederland maar ook 20 graden verschil.