Al weer 2 maanden in Amerika. Tijd gaat snel.

7 september 2016 - Fort Bliss, Texas, Verenigde Staten

Net terug van een weekendje San Antonio.Van boven in texas naar onderin de staat texas. Een prachtige stad, groen, vochtiger, levendig, mooie sfeer. Midden in de stad is een rivier en daar kan je heerlijk wandelen, bootje varen en genieten.IMG_1431
In Nederland zouden we het niet bedenken om 551 mile (891 kilometer) te gaan rijden als je een lang weekend vrij bent en hier hebben we daar helemaal niet over nagedacht. Gewoon gaan.
Als je hier iets wilt zien moet je sowieso al veel rijden en we zijn hier natuurlijk ook om wat van het land te zien. Dus off we go.
Mag ik als ras echte Nederlander ook nog even ongegeneerd klagen. Ten eerste even over de  bureaucratie hier. Ik zit hier nu 2 maanden maar ik ben enorm druk geweest met van alles regelen .
Alles kost enorm veel tijd. Afdelingen werken niet samen. De een weet van de ander niet wat hij doet. Je wordt echt overal heen gestuurd. Mijn geduld  is menig maal enorm op de proef gesteld.
En dan nog even over het weer. Ik weet een gevaarlijk onderwerp aangezien het in Nederland een snert zomer is geweest. Maar ook ik heb te klagen want het kan hier voor komen dat het maar een paar
dagen per jaar regent en nu ik hier zit hebben de paar dagen zich menig maal verdubbeld . Als ik naar de woestijn ga, ga ik er vanuit dat ik me niet druk hoef te maken over het weer
En dan baal ik enorm dat ik nu al zoveel regen heb gehad.  Zo dat was het. Lekker om even heel Nederlands te kagen en niet de altijd beleefde Amerikaan te zijn.
Eigenlijk heb  ik niet zoveel te klagen want gelukkig heb ik de tijd om alles goed te regelen en de meeste regen valt in de avond en daarnaast is de temperatuur nog steeds goed.
Naast het geregeld hebben we de laatste tijd ook heel veel leuke dingen gedaan . Dit jaar doen 56- mensen dezelfde opleiding als Ron. Waarvan 50 internationals en de rest Amerikanen.
De Internationals zijn vanwege voorcursussen al 2 manden samen en dat zie je . Er ontstaan al hele leuke contacten. Ook wij als vrouwen hebben al leuke momenten samen gehad.
Je zit allemaal in hetzelfde schuitje dus je maakt er het beste van. En dus doen we regelmatig iets samen. De BBQ wordt regelmatig aangezet. Het is hier gewoon om dan zelf je drinken en iets te eten mee te nemen.
Potluck genaamd.Iedereen komt dan met koelboxen aan. Sommigen intenationals huren een huis buiten de basis en hebben ingebouwde zwembaden in de tuin. Ideaal. Eten, zwemmen en een hoop gezeligheid Oftewel het goede leven.
Laatst zaten we zelfs bij vrienden in de hottub met een wijntje erbij en om ons heen zagen we allemaal onweersbuien. Wat een heerlijk leven.
In een van onze weekendjes uit zijn we naar de White Stallion ranch  geweest. Het texaanse  leven beleven met onze Canadese en New Zeelandse vrienden. Alleen niet in Texas maar in Tucson. ( klein detail).  IMG_0857
We hebben allemaal een paard voor het weekend gekregen en hebben meerdere ritten gemaakt , 's Ochtends met buiten een ontbijt maar ook 'avonds bij sunset. En natuurlijk ook koeien gedreven, proberen te paard 4 koeien in een omheining krijgen.IMG_0814​                                                                 Je moet lang rijden om ergens te komen maar het is een geweldig gezicht als je op een weg rijd tussen de bergen en oneindig kan kijken en geen huis of wat dan ook ziet.IMG_0634 - kopie
Ondertussen heeft Maaike ook haar  Padi duikdiploma gehaald. Ze heeft theorie, in het zwembad en in open water moeten halen. Zo mooi om te zien hoe gemakkelijk ze zich onderwater beweegt. Voor haar open water zijn we naar
Balmorhea State Park. Een bron waar een zwembad omheen gebouwd is. Het ligt midden in de wildernis maar er komen heel veel families naar toe. In het water zijn vissen maar zelfs schildpadden.
Op het park kun je kamperen We hebben met meerdere gezinnen op een plek gestaan. Op de plek staat een picknick tafel met overkapping waar we gezamenlijk gegeten hebben. Een hele leuke beleving.
Uitgezonderd dat vanwege een storm  onze tentstok brak en wij in allerijl moesten afbreken. Gelukkig had de duikinstructeur nog een extra tent mee.

1. Ans en Kees:
    9 september 2016
    Weer een heerlijk verhaal! Precies zoals je bent Agnes! En lekker hoor even oer-hollands klagen. Moet je vooral blijven doen!! Allemaal een dikke kus van ons, liefs Kees en Ans.